مخزن پلاستیکی آب

مخزن پلاستیکی آب به عنوان گزینه ای اصلی برای نگهداری آب شرب در ساختمان ها به کار می رود. این مخازن معمولا از پلی اتیلن ساخته می شوند و در برابر نور آفتاب مقاومت دارند و از رشد جلبک در آنها جلوگیری به عمل می آید و به عنوان مخازن ضد جلبک نیز شناخته می شوند.

کاربرد مخزن پلاستیکی آب در ساختمان

زمانی که افراد به دنبال تهیه یک منبع مناسب برای نگهداری آب در مکان های دوردست چون نقاط روستایی و یا در مکان های شهری مرتفع چون ساختمان ها و برج ها هستند، به مخزن پلاستیکی آب فکر می کنند. در گذشته مخزن فلزی برای این کار به طور گسترده استفاده می شد ولی در حال حاضر به دلیل کاربرد بیشتری که مخزن پلاستیکی دارد، بیشتر مورد استفاده قرار می گیرد.

مخزن پلاستیکی آب

این مخازن دارای ضخامت کافی برای نگهداری آب با حجم بالا بوده و در انواع مدل های افقی، عمودی، زیرپله ای، راهرو و… طراحی و تولید می شوند و از این رو جای گیری بهتری در انواع مکان ها دارند و در واقع بیشترین استفاده از فضا صورت می گیرد. همچنین دارای رنگ های روشن بوده که به کیفیت نگهداری آب کمک می کند و کوچکترین آلودگی خیلی زودتر تشخیص داده می شود. این مخازن دارای ورودی و خروجی مناسب با ابعاد مخزن و حجم آب و همچنین تصفیه آب در ورودی می باشند.

مخزن پلاستیکی آب

کاربرد اصلی این مخازن در ساختمان ها بوده و معمولا نیز اگر در پشت بام قرار گیرند در زمانی که پمپ آب به دلیل قطعی برق کار نمی کند، به راحتی توسط فشار ثقلی زمین آب باقیمانده در مخزن را می توان مورد استفاده قرار داد. زمانی که مخزن پلاستیکی آب در راهرو یا طبقه همکف نیز نصب می شود، روی سطح صاف قرار می گیرد و پمپ نیز پایین تر از سطح مخزن نصب می شود تا آب به راحتی تحت فشار به طبقات بالایی ساختمان برسد.

ویژگی مخزن پلاستیکی یا پلی اتیلنی

ویژگی اصلی مخزن پلاستیکی آب یا همان مخزن پلی اتیلنی تنوع مدل آن و همچنین قیمت بسیار ارزان تر آن نسبت به نوع فلزی می باشد.

مخزن پلاستیکی آب

[hwgold-dash bcolor=”#fd7″ align=”right” ]این مخازن به راحتی توسط قالب دستگاه تزریق پلاستیک در ابعاد بزرگ ساخته می شود. همچنین بیشتر نوع سه لایه آن توسط تولید کننده ها طراحی و تولید می شود تا نسبت به اشعه آفتاب نیز مقاوم تر باشند و از رشد جلبک تا جای ممکن در آنها جلوگیری به عمل آید.[/hwgold-dash]

مخزن پلاستیکی آب

مخزن پلاستیکی آب توسط برندهای شناخته شده ای در بازار وجود دارد که از جمله مهمترین آنها می توان به برند طبرستان، کوشا پلاست و پلاستونیک اشاره داشت.

خاصیت ضد جلبک بودن مخزن

یکی از مهمتری مسائلی که در هنگام انتخاب مخزن پلاستیکی آب نسبت به نوع فلزی مورد توجه مشتری قرار می گیرد، خاصیت ضد جلبک بودن مخزن می باشد. در واقع زمانی که مشتری قصد خرید مخزن پلاستیکی دارد، به تمام مزایای آن نسبت به نوع فلزی آگاهی کامل را پیدا کرده است.

مخزن پلاستیکی آب

[highlight-red bcolor=”blue” align=”right” ]از مزایای اصلی مخزن پلاستیکی آب نسبت به نوع فلزی می توان به موارد زیر اشاره داشت:[/highlight-red]

  1. عدم خوردگی و زنگ زدگی
  2. تنوع مدل بسیار بالا
  3. قابلیت نصب انواع ورودی و خروجی
  4. قابلیت جابجایی آسان
  5. ضد جلبک بودن مخزن
  6. مقاومت بهتر در برابر اشعه آفتاب
  7. قیمت بسیار ارزان تر

در این میان خاصیت ضد جلبک بودن از اهمیت بسیار بالایی برای افراد برخوردار می باشد. مخازنی که سه لایه و یا در برخی مواقع دولایه از مواد گرانولی درجه یک هستند مقاومت بسیار بالایی در برابر نور خوشید دارند از این رو جلبک به ندرت فرصت رشد در کناره های دیوار مخزن را دارد. زیرا این جلبک ها باعث بد بو شدن طعم آب می شوند. از این رو در مخزن پلاستیکی، گوارایی و شیرینی آب برای مدت طولانی تری حفظ می شود.

خرید مخزن با قیمت مناسب

قیمت مخزن پلاستیکی را به راحتی می توان از طریق ارتباط با شرکت کارخانه از مسئول فروش جویا شد.

مخزن پلاستیکی آب

در واقع چون تنوع کار در این محصول بسیار زیاد می باشد، ابتدا انواع مخازن با ابعاد حجمی دقیق و همچنین قیمت آن در اختیار مشتری قرار می گیرد تا به راحتی بتوانند با محصول آشنا شوند و با در نظر گرفتن هزینه حمل مخزن تا مقصد مشتری، بودجه مالی خود را برای خرید مخزن در نظر بگیرند. سپس می توانند با برآوردی کلی در مورد خرید خود تصمیم بگیرند و ارتباط دوباره با مشاور و مسئول فروش برقرار کنند.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *