مخزن پلاستیکی کوچک

مخزن پلاستیکی کوچک به عنوان گزینه اصلی برای نگهداری آب و مایعات در مناطق روستایی و یا محیط های آپارتمانی بزرگ و صنعتی مورد استفاده قرار می گیرد. این محصولات که پلی اتیلنی می باشد با قیمت ارزان توسط شرکت کارخانه به فروش می رسد.

بشتر بخوانید ،بیشتر بدانید و بهتر تجارت کنید : محصولات پلاستیکی برلیان

انواع مخزن مورد نیاز در بازار

از انواع مخزن برای نگهداری مایعات می توان به سه نوع چوبی، فلزی و پلاستیکی اشاره داشت. نوع پلاستیکی با نام مخزن پلیمری و یا پلی اتیلنی نیز در بازار شناخته می شود که در واقع منظور از هر دو همان مخزن پلاستیکی می باشد. چون مخزن پلاستیکی از مواد اولیه پلیمری نظیر پلی اتیلن ساخته می شود.

مخزن چوبی که در گذشته بیشتر مورد استفاده قرار می گرفته و در حال حاضر کمتر کسی به خرید و فروش و یا تولید آن می پردازد.

مخزن پلاستیکی کوچک

از این رو در حال حاضر دو نوع مخزن در بازار شناخته می شود، مخزن پلاستیکی و مخزن فلزی.

مخزن فلزی به دلیل وزن سنگین تر و همچنین احتمال زنگ زدگی و یا خوردگی فلز، خیلی زود از رقابت در عرصه فروش کنار رفت و در حال حاضر مخزن پلاستیکی به عنوان اولین و به عبارتی در بیشتر موارد آخرین گزینه ای است که برای نگهداری مایعات به کار می رود. البته مخزن فلزی کاربری اصلی آن برای تانکرهای حمل و نقل مایعات و همچنین تاسیسات پتروشیمی و صنایع گاز و سیالات می باشد که به صورت سازه های تاسیساتی توسط شرکت ها به سفارش پیمانکاران در محل طراحی و تولید می شود.

بشتر بخوانید ،بیشتر بدانید و بهتر تجارت کنید : محصولات پلاستیکی کفشدوزک

مخزن پلاستیکی کوچک

مخزن پلاستیکی کوچک

اما برای کاربری خانگی که امکان خرید و فروش در مقدار بالایی در بازار داشته باشد، تنها گزینه مخزن پلاستیکی توسط مشتریان جستجو می شود.

مزیت مخزن پلاستیکی

مخزن پلاستیکی دارای وزن بسیار سبک تری نسبت به مخزن فلزی می باشد و از این رو در جاهای مرتفع روی پشت بام و یا در مناطق روستایی روی خانه باغ به راحتی نصب می شود.

مخزن پلاستیکی کوچک

این مخازن به دلیل اینکه از مواد پلیمری با کیفیت پلی اتیلن ساخته می شوند، دارای دوام و ماندگاری بالا بوده و مانند نوع فلزی دچار زنگ زدگی و خوردگی نمی شوند. همچنین به دلیل آنکه از مواد پلیمری غیرمضر پوشش دهی داخلی می شوند، برای آب آشامیدنی هیچ گونه خطر زیستی ایجاد نمی کنند.

این مخازن در نوع عمودی، در قسمت پایین که دارای فشار بیشتری می باشد، ضخامت بدنه بیشتر بوده تا تحمل مخزن بالاتر برود و همچنین به دلیل نوع پوشش پلاستیکی که دارد می تواند با انعطاف پذیری حجم و وزن زیاد آب را نیز تحمل کند.

مخزن پلاستیکی کوچک

این مخازن به صورت یک تکه توسط دستگاه تزریق پلاستیک ساخته می شوند و از این رو نشت پذیری آب در آنها اتفاق نمی افتد. همچنین به دلیل اینکه مواد شیمیایی که در ساخت آنها به کار می رود، اساسا بی اثر هستند، هیچگونه واکنش شیمیایی با مایعات داخل خود ندارند.

مخزن پلاستیکی کوچک

این مخازن به دلیل اینکه در طرح های بسیار متنوع تر با حجم های متفاوت ساخته می شوند، دارای سازگاری بهتری برای هر گونه محیط بوده و زیبایی بهتری را به وجود می آورند.

ابعاد مخزن پلاستیکی کوچک و بزرگ

مخزن پلاستیکی کوچک و یا بزرگ با حجم و ظرفیت به صورت لیتر شناخته می شود. این مخازن از ظرفیت ۷۰ لیتر الی ۳۰۰۰۰ لیتر متفاوت می باشند و هر کدام دارای ابعاد طول و عرض و ارتفاع مشخصی هستند.

[highlight-red bcolor=”blue” align=”right” ]ابعاد مخازن پلاستیکی به این صورت هست:[/highlight-red]

  • مخزن ۷۰ لیتری طول ۷۱ عرض ۴۴ و ارتفاع ۴۸ سانتی متر
  • مخزن ۱۰۰ لیتری طول ۷۳ عرض ۵۴ ارتفاع ۵۸ سانتی متر
  • مخزن ۲۰۰ لیتری طول ۹۹ عرض ۶۳ ارتفاع ۶۸ سانتی متر
  • مخزن ۳۰۰ لیتری طول ۱۰۵ عرض ۷۰ ارتفاع۷۷ سانتی متر
  • مخزن ۵۰۰ لیتری طول ۱۳۵ عرض ۷۹ ارتفاع ۸۶ سانتی متر
  • مخزن ۸۰۰ لیتری طول ۱۷۰ عرض ۸۸ ارتفاع ۹۸ سانتی متر
  • مخزن ۱۰۰۰ لیتری طول ۱۶۸ عرض ۱۰۰ ارتفاع ۱۱۰ سانتی متر
  • مخزن ۲۰۰۰ لیتری طول ۲۰۲ عرض ۱۲۴ ارتفاع ۱۳۵ سانتی متر
  • مخزن ۳۰۰۰ لیتری طول ۲۴۰ عرض ۱۴۰ ارتفاع ۱۵۲ سانتی متر
  • مخزن ۵۰۰۰ لیتری طول ۲۴۵ عرض ۱۸۰ ارتفاع ۱۹۵ سانتی متر
  • مخزن ۱۰۰۰۰ لیتری طول ۳۵۰ عرض ۲۱۰ ارتفاع ۲۲۰ سانتی متر
  • مخزن ۳۰۰۰۰ لیتری با طول ۱۵۰۰ عرض ۱۹۰ ارتفاع ۲۰۰ سانتی متر

مخزن پلاستیکی کوچک

مخزن پلاستیکی کوچک معمولا به ظرفیت ۷۰ تا ۳۰۰ لیتر گفته می شود که برای مصارف آب آشامیدنی به کار می رود.

مواد پلی اتیلنی در تولید مخزن

پلی اتیلن یک نوع ماده شیمیایی می باشد که جز خانواده گرمانرم ها هست. اما گرمانرم چیست؟

گرمانرم ها موادی هستند که با افزایش دما بدون تغییر شیمیایی ذوب می شوند و به دفعات بسیار می توان آنها را ذوب نموده و سپس سرد و جامد ساخت، به طوری که ماهیت ماده تغییری پیدا نمی کند.

پلی اتیلنی که در ساخت مخزن پلاستیکی به کار می رود نیز دارای چنین خاصیتی است. از این رو مخازن و اغلب محصولات پلاستیکی به راحتی قابل بازیافت و استفاده مجدد می باشند. دمای ذوب پلی اتیلن در حدود ۱۱۰ تا ۱۳۰ درجه سانتیگراد و دمای انجماد نیز حدود ۸۰- درجه سانتیگراد می باشد.

مخزن پلاستیکی کوچک

پلی اتیلن به اختصار PE نامیده می شود و به دو دسته پلی اتیلن با چگالی بالا HDPE و پلی اتیلن با چگالی پایین LDPE تقسیم بندی می شود. از پلی اتیلن با چگالی بالا که در ساخت وسایل پلاستیکی با ضخامت بالا نظیر مخازن پلاستیکی، لوله و اتصالات پلاستیکی و از پلی اتیلن با چگالی سبک در ساخت وسایل سبک پلاستیکی مانند ظروف آشپزخانه و کیسه های پلاستیکی استفاده می شود.

مخزن پلاستیکی کوچک

[hwgold-dash bcolor=”#fd7″ align=”right” ]پلی اتیلن با چگالی بالا در ساخت مخازن به کار می رود که ابتدا به صورت دانه های ریز گرانولی در می آید و سپس در دستگاه تزریق پلاستیک قرار می گیرد تا به مخزن پلاستیکی کوچک و یا بزرگ مطابق با نوع قالب دستگاه تبدیل شود. از این رو درصد خلوص این گرانول ها تاثیر زیادی در کیفیت مخزن دارد.[/hwgold-dash]

قیمت انواع مخزن در تهران

قیمت مخزن پلاستیکی کوچک و یا بزرگ را می توان از شرکت کارخانه در مدت زمان کوتاهی مطلع شد.

مخزن پلاستیکی کوچک

به طور کلی زمانی که مشتری قصد خرید یک کالای اساسی همچون مخزن پلاستیکی دارد ابتدا باید با کیفیت کار و قیمت آن آشنا شود. سپس با در نظر گرفتن نوع مایع و یا سیالی که قرار است برای آن مخزن را خریداری کند، ابعاد مناسب مخزن مورد نظر خود را پیدا کند. در این میان با دیدن و شناختن انواع مخزن ها و نوع طراحی بدنه آنها و از همه مهمتر قیمت آنها، می تواند به آگاهانه ترین خرید مطابق با بودجه مالی خود دست پیدا کند.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *